صفحه نخست > ببينيد و بشنويد > شستشوی مغزی دختران در قندوز

شستشوی مغزی دختران در قندوز

به روایت عکس و تصویر
سه شنبه 23 دسامبر 2014

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

کابل پرس?: این کودکان دختر باید به مکتب رفته و ریاضیات، جامعه شناسی، زبان و...بیاموزند. در این مدارس آنان شستشوی مغزی داده شده و فقط به عنوان کالایی جنسی برای مردان آماده می شوند. ملایان با ارایه ی معلومات دروغ در مورد مکتب، علم و دانش و روابط انسان ها در جامعه ای مدنی، زمینه ی طالبانی شدن بیشتر کشور را فراهم می کنند.

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • zer chadari koleshan mard hastand.lol

  • همین اسلام عزیز گفتن ها و صل الله گفتن ها و ارج گذاشتن به آموزه های قرون وسطایی و نابخردانۀ این دیانت خشن است که زمینه را برای ایجاد وگسترش کثافت خانه هایی چون « اشرف المدارس » فراهم نموده است . با این دین خشن و زورگوی هرگزنباید از سر سازش وکرنش وارج گزاری برخورد نمود . تا زمانی که روشنفکران ما با صراحت و با قامت بلند و با جرآت در برابر این افکار انسان دشمن و زن ستیز قد علم ننمایند همین آش است و همین کاسه!!!
    من این فلم را سرا پا تماشا کردم و باور کنید دوستان که با آن دخترک معصوم که ازته دل میگرید من هم هرقدر کوشیدم نتوانستم جلو جاری شدن اشکم را بگیرم !!! من هم با اویکجا واز ته دل گریستم . شما هم اگر این فلم را مشاهده کنید به حال آن دختر معصوم واین مردم بیچاره خواهید گریست !!!
    عزیز یاسین

  • امروز در جهان، حجاب زنان وریش مردان به عنوان یکی از شاخص های شناخته شده و یکی از آداب اسلامی قلمداد میشود. در باره ی ریش، قرآن توضیحی ارایه نداشته و مسلمانان آنرا سنت نبوی می شمارند و گذاشتن ریش را مستحب وبرخی ها هم واجب تلقی می کنند. اما از دید گاه اسلام، حجاب معیاری برای تفکیک زنان مؤ من از زنان غیر مؤمن بحساب می آیند. مسئله ی واجب بودن حجاب اگر چه در ابتدای امر به تعبیر امروزی نبود، ولی بعد ها مخصوصاً در سالهای اخیر ابعاد کنونی را بخود گرفته است. تا آنجا که دست اندر کاران مذهبی آشکار شدن رخسار زن را به عنوان یکی از ترسناکترین پدیده ها و خطر ناکترین جلوه ها قلمداد کرده اند.
    در قرآن در سوره ی احزاب آیه 59 در باره حجاب چنین آمده است:
    " ای پیامبر به زنان ودخترانت وبه زنان مؤمن بگو با جلباب های شان خودرا بپوشانند. این برای آنکه شناخته شوند ومورد آزار قرار نگیرند، ( به احتیاط ) نزدیکتر است وخدا آمرزنده مهربان است."
    جلباب به معنای پیراهن یا لباس یا جامه فراخ است. معنای فارسی آن عبا، رِدا، قبا و شنل ومعنای انگلیسی آن CLOAKاست که جامۀ فراخ معنا میدهد وبهمین مفهوم در تر جمۀ انگلیسی قرآن بکار رفته است.
    درینجا لازم است دلیل پیدایش آیه 59 سوره احزاب که اساس و بنیاد حجاب را تشکیل میدهد از چند جهت بر رسی گردد.اینکه چرا درین آیه زنان را خطاب قرارداده که خودرا بپوشانند تا شناخته شوند و مورد آزار واذیت قرار نگیرند؟ آنچه از ورای تفاسیر طبری، ابن کثیر، جلالین وغیره پیرامون این آیه بر می آید اینست که در آن زمان خانه های مردم مدینه کوچک و ابتدائی بود و جای برای رفع حاجت نداشتند به همین خاطر به نا چار زنان مسلمان شبانگاهان به مکانهای خلوت برای رفع حاجت می رفتند. درین رفت وآمد زنان از سوی مردان مورد آزار ، اذیت و هتک حرمت قرار می گرفتند. لذا پیامبر اسلام (یا بقولی بنا به پیشنهاد عمر ) آیه 59 سوره احزاب را به مردم خواند. درین آیه گفته شده که زنان مؤمن با " جلباب " های شان خودرا بپوشانند تا شناخته شوند. ازان ببعد مردان اگر زنی را با لباس فراخ یا جلباب می دیدند می گفتند این آزاد زن است و کاری بکار او نداشتند،ولی اگر زنی را میدیدند که ملبس به همان لباس نبود، می گفتند این کنیزک است و سد راهش می شدند و مطالبات جنسی می کردند. اما این آیه درپردۀ از ابهام دستور پوششی به زنان داده است که کاملاً روشن نیست. ولی آن حجابی که در قرآن بیان شده با آن حجابی که امروززنان وادار به پوشیدن آن می شوند تفاوتهای زیادی وجود دارد.امروز عالمان دینی هزاران کتاب در این باب نوشته اند، مولوی ها وملا ها در مساجد ملیون ها خطبه در مورد آن می خوانند و با حربۀ آیات واحادیث و تلاش های فراوان سعی دارند اهداف شوم شانرا لعاب مذهبی دهند.
    درینجا باید به این نکته اشاره شود که درین آیه خیلی آشکارا اذعان شده که جلباب یا لباس فراخ وسیله ای برای تشخیص و جدائی زنان آزاد از کنیز است. یعنی هدف این آیه جدا سازی وداشتن نشانۀ برای تمایز زنان آزاد، در مواقع رفع حاجت شان از کنیزان است تا مورد آزار واقع نشوند. ولی برای جوانان و مردانی که اسباب مزاحمت و زدن حرف های رکیک و زننده و تجاوز گری را فراهم میکردند، هیچ گونه محدودیتی نبوده، واین عدم محدودیت تنها ناشی از مرد بودن شان بوده است. با این ترفند زنان آزاد که غالباً از طبقه مرفه واعیان وحکام و متمولین بوده اند، در مواقع رفع حاجت خود شان با پوشیدن جلباب از آزار واذیت مصؤن می مانده اند. وزنان فقیر وکنیز و خدمتکاران زیبا رو ( که حکم کالارا دارند ) نباید خود شانرا بپوشانند بگذارند تا اسباب عیاشی این عیاش ها باشند. وهمان جنس مذکری که در اسلام حاکمیت مطلق را بر زنان دارند عیاشی و خوشگذرانی های شان سلب نشود. در واقع توصیه کردن حجاب در این آیه به این دلیل نیست که زن مؤمن آزاد آنرا همچون نمادی برای پاکدامنی علیه تن فروشی وبی ایمانی بکار گیرد، بلکه شریعت بخشیدن به آن فاصله طبقاتی است که اسلام در قرآن ذکر کرده است و مرز میان دو دسته آزاد و برده را نشان می دهد. زیرا بر علاوه تبعیض جنسی زنان ومردان، تبعیض طبقاتی هم در میان زنان وجوددارد آنهم تنها بدلیل حکمرانی و بالا دست بودن مردان شان. بر خلاف ادعای متولیان مذهبی که اسلام دین برابری ومُساوات است از خلال این آیه بروشنی آیدیالوژی طبقاتی اسلام هویداست و اینکه این متولیان مذهبی به مسلمانان و بخصوص طبقه اناث صرف حفظ کردن طوطی وار قرآن بدون دانستن معنای آنرا میدهند، خود دلیلی واضح است که به مفهوم بی سرو ته قرآن پی نبرند و به آگاهی نرسند تا دکان دین فروشی آنان مسدود نگردند.

  • کشور بی در و دروازه
    هرکی میخواهد، بتازد

    دلم برای همهء این دختران و پدران ساده دل شان خون میشود،
    و لعنت میفرستم به این ملاهای دیوبندی.

  • اما دل من به آن دخترانی میسوزد که نیمه برهنه در حالیکه برجستگی های اندامشان به وضاحت معلوم میشود عفت و ارزش والا و مقدس زن بودند خود را در انظار نامحرمان به لیلام گذاشته اند.

  • به جواب پیام 24 دسامبر 10:09
    شعر خیلی با مفهوم یکی از خواهران ما را اینجا برای خودت و همفکرانت میگذارم.

    مرد مسلمان
    زنی میگفت بر مرد مسلمان
    که ای والا ترین پارسایان
    همه پرهیزیان را تا رسیدم
    به مانند تو زاهد کی بدیدم
    فروشی فخر بر پاکان گیتی
    ز ترسا زاده ها تا زردهشتی
    ولی چشمت بیافتد تا که بر زن
    ترا لرزیده ایمان و دل و تن
    اگر در خانقاه و کعبه باشی
    ز بانگ کفش زن در خود بپاشی
    بگو آیا بود " یزدان پرستی"؟
    که ار در گوشهء مسجد نشستی
    زنی گیسو بیافشاند چو در باد
    زسجاده نمازت رفته برباد
    نگه بر دختر نُه ساله داری
    که کودک را به عقد خود بیاری
    فرو رفتی درون خود لجن را
    ملامت مینمایی اهرِمن را
    گناه سستی ات را سنگ و سُربی
    کفاره بر سر زن مُشت کوبی
    ترا باید، که جز از همسر خویش
    همه را بنگری چون خواهر خویش
    تو که بر نفس خود فرمان نداری
    برای زن ز چه فرمانگزاری؟
    نه زن آلوده سازد دامنی را
    نه گردن می نهد اهریمنی را
    ز بس اهریمنی از تو بدیدند
    به پیشت اهرمن ها رو سپیدند
    به بدبختی نشانی چار زن را
    اگر دستت رسد سازی حَرم ها
    به مردان کدامین کیش بینی؟
    که میبالد به پرهیز چنینی
    اگر کم گفتم و بسیار گفتم
    ز کردارت بسا اندر شگفتم
    مسلمان ِ که مانند تو بلغزد
    گمان من به شیطانی نیارزد

  • lanat ba shoma mola hai kasif polparas zanakabaz bachabaz tajawozgar besharaf be wejdan wa nokar khoda shomara nest nabod konad lanat ba shoma befarhang ha lanat lanat

  • چند سال بعد ازین سیاه پوشان مغز شوی شده نیز مانند برادران مغز شوی شده شان استفاده انتحاری صورت می گیرد. همانطوریکه از نو جوانان وخرد سالان در دو سوی مرز با پاکستان بعنوان انتحاری استفاده می شود این سیاه پوشان کور مغز نیز از سوی تیکه داران اسلام راستین مورد خرید وفروش برای انتحار قرار خواهند گرفت.
    سال گذشته درین ارتباط بی بی سی یک راپور تاژِ مفصلی را ازین سیاه پوشان درولایت قندوز به نشر سپرد، ودر واقع اخطاری بود که می بایستی از سوی مردم، جامعه نام نهاد مدنی و انسان های روشن فکر ومتعهد نسبت آینده این سر زمین مورد پیگیری قرار می گرفت ودرین میان نقش میدیا بی نهایت ارزنده می بود ولی در هیچ یک از تلویزیون های به اصطلاح ملی ، مردمی وآزاد مورد تجزیه وتحلیل قرارنگرفت، دولت آلوده و فاسد که از سر تا پا غرق در فساد بود و اراکین مسؤل هم به فکر پر کردن جیب و چپاول . از سال گذشته تا هم اکنون بر تعداد شاخه های این مرکز تروریست پرور در قندوز وتخار افزایش قابل توجهی صورت گرفته و قرار گفته مفتی سراج الدین رئیس وبنیان گذار این مدرسه در حدود 110 شاخه و مکتب رسیده است وتحت نظر 55 مدرس ومعلم تریس می گردد.مفتی موصوف در باره تمویل و منابع پولی آن می گوید که دختران با فروش زیور های شان منابع مالی آنرا تمویل می کنند، دلیلی که هیچ انسان خرد مند قبول کرده نمی تواند. سال گذشته وقتی بی بی سی را پور تاژ تهیه میکرد مفتی سراج الدین از ممالک عربی وترکی باز دید می کرد ، بگمان اغلب منابع پولی این مدرسه از سوی باداران وهابی و سلفی اش تدارک دیده می شود. مانند مدرسه خاتم النبیین شیخ آصف محسنی که مرکز جاسوس پروری ولایت فقیه ایران است و هنگام افتتاح آن شیخ محسنی گفته بود که درین مدرسه 13 ملیون دالر مصرف شده و از باقی مانده پول جهاد مدرسه ساخته شده است، در حالیکه این بهانه بیش نبود ودهن تبصره گران را می بست تا نوکری او به باداران ولایت فقیه اش پرده فاش نگردد و معلوم گردیده که دست اندر کاران ولایت فقیه منایع مالی آنرا تهیه کرده بود و حال نیزتهیه میکند.
    این قشر طماع و غرض ورز مذهب را مانند شمشیر بر فرق جامعه فرود آورده و آنرا بجای همه ارزشها گذاشته واز آن دینامیتی برای ویران کردن کشور ساخته اند، واکنون که دیده می شود با مذهب و به نام مذهب چها می توان کرد دیگر چارۀ نمانده است مگر روشن کردن جای مذهب در جامعه. در غیر آن کشور بیش از پیش بسوی ویرانی، تباهی و انتحار و ترور سیلان خواهد کرد.

  • دختران و زنانی که با لباس معمولی در شهر و بازار دیده میشوند آنان نماد زندگی آرام و بدون خشونت بوده و انسانی تر هستند نسبت به این دختران بدبختی که در جوال های تاریک رفت و آمد میکنند و هرآن فکر میکنند که اگر مواظب نباشند یکی اونهارا میگاید.نمیدانم این فرهنگ های کثیف از تفاله های کدام اعراب وحشیست که فرهنگ و مردم و همه چیز مارا الوده اند؟
    عجب دنیاییست والله.عربستلان سرزمین شهوت و شراب و قمار های بزرگ بنام اسلام غرق نعمت هاست همچنان دیگر کشور های اسلام منش.همه بدبختی ها را ریخته این جا گویا افغانستان آشغال دانی جهاد است.
    به جهاد و دین و کتاب و پیر و پیغمبر خر تان لعنت بروید این وضعیت را در همون سرزمین وحی درست کنید. بروید زنان را در مکه زنجیر پیچ کنید .بروید جهاد را در کشور های خود تان بکنید .گناه مرد م ما چیست که فقط اینها برای اسلام خون بدهند و جوان خود را تکه تکه بگور بفرستند. تف بر تو این دین کثیف ای اسلام ای میراث محمد چاپاسه خوار نفرین برتو من بیزار از تو از دین کثیف تو و از راه و مراه کثیف تو ای محمد ای بدوی کودک باز.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس